Kööginurk: Tsitruseline keeks (Quatre-quarts aux agrumes)

Sõbrapäeva puhuks plaanisin teha väikse üllatuskoogi, nimelt tsitruselise keeksi, mida Ingemar juba ammu minu uuest jõuludeks saadud kokaraamatust oli soovinud. Ühtlasi oligi see minu esimene katsetus sellest kokaraamatust, mida ma pea igal õhtul sirvin ja mille kohal suud vesistan. Kokaraamat, millest ma räägin, on Rachel Khoo "The Little Paris Kitchen". Kuigi kõik ei läinud nii libedalt kui plaanisin (oli väike äpardus munavalgetega, mis ei tahtnud kuidagi vahtu minna, isegi mitte peale rohkem kui pooletunnist vahustamist :D), tuli keeks välja superhea, ideaalne tassi mõrudama tee või kohvi kõrvale.


Koostis:
4 muna (võta munad kindlast tükkaega enne külmkapist välja soojenema või soojenda neid soojas vees)
250 g golden caster suhkrut (mina kasutasin täiesti tavalist suhkrut)
250 g nisujahu
näpuotsatäis soola
1 sidruni ja 1 apelsini peenelt riivitud koor
1 tl küpsetuspulbrit
250 g võid, sulatatud ja jahutatud

Valmistamine:
Eelsoojenda ahi 180 kraadini ning võita ja puista õrnalt jahuga üle 23x12 cm keeksi / leivavorm. Eralda munavalged ja kollased. Ühes kausis vahusta munavalged poole koguse (125 g) suhkruga küllaltki kõvaks vahuks. Teises kausis vahusta munakollased ja ülejäänud pool (125 g) suhkrukogusest paksuks ja kahvatukollaseks vahuks.
Eraldi kausis sega kokku jahu, sool, riivitud sidruni- ja apelsinikoor ning küpsetuspulber.
Sega jahusegu juurde vahustatud munakollastele, seejärel sega vaikselt hulka sulatatud ja jahtunud või. Lõpuks sega sisse vahustatud munavalged. Sega korralikult läbi, et taigen jääks ühtlane.
Vala taigen vormi ja küpseta umbes 35-40 minutit (minul oli ahjus umbes 1h), kuni sisse torgatud hambaork jääb välja võttes puhtaks.

Kommentaarid

  1. Tere!

    Loodan, et kommentaar ei kõla liigse spämmimisena:) Mulle jäi silma see tore toidublogi ning sellega seoses oleks mul teile üks tore ettepanek. Kuna ma siit aga ühtegi kontaktaadressi ei leidnud, ehk võtate minuga ise ühendust.

    liisa(ät)tagel.gmail.com

    VastaKustuta
  2. Nonii, aadress õnnestus esimese hooga täiesti vale lisada. See on liisa.tagel(ät)gmail.com

    VastaKustuta

Postita kommentaar

Populaarsed postitused sellest blogist

Kööginurk: Kodused hakklihapirukad

Kööginurk: Suitsukanapirukas

Kööginurk: Hautatud kalkuni kintsuliha tomatikastmes